Brev:
Træthedstegn og mad
1. marts 2011
Alder:
6 mdr.
Træthedstegn og mad
Hej Helen
Kan huske at det hjalp mig meget med min store pige at du på et tidspunkt sagde, at i stedet for at gå og kigge efter træthedstegn, så kunne jeg prøve at putte hende på bestemte tidspunkter. Mit spørgsmål er så, kan det passe det er nu?
Min dreng er 5 mdr. og 10 dage+ din svar tid;) og og nogen gange synes jeg han virker træt efter 1 time, men putter ham ikke fordi jeg synes han skal kunne være længere vågen. Andre gange kan han være vågen 2½ t-3½ time og er så også virkelig træt, så jeg ikke er i tvivl.
Vores dag ser nogenlunde sådan her ud.
7.00 står op (vækker ham)
7.30 morgenmad Grød
8.45 flaske (Kan max. holde ham vågen 2 timer)
ca. 9.00 formiddagslur i 1½-2 timer
11-11.30 middagsmad Grød
12.45 flaske (kan ca. holde ham vågen i 2-2½ time
ca 13-13.30 middagslur i nogen gange 40 min. andre gange ca. 2 timer
ca. 15.00 flaske
hvis han tager kort middagslur får han en powernap på ca. 20 min omkring kl 16-17, men vil helst han tager den inden kl 17, da han gerne skal være vågen 2½ t inden vi putter ham for natten.
17.30 aftensmad Grøntsagsmos
ca. 18.30 - 19 flaske
18.30-19.30 puttes for natten. 18.30 når han har taget 2 gode lure. i går var han vågen fra kl 15-18.45 altså 3t45 min er det ikke lige i overkanten? Han var egentligt ikke pyller og var lettere at putte til natten, fordi han var rigtig godt træt:)
22.30 flaske
Jeg kunne godt tænke mig at arbejde på at han tager 2 gode lure, så vi kan få powernappen væk, da han sover 12 timer om natten, hvis jeg ikke vækker ham, og synes det er rart at stå op kl. 7.00 hver dag, så der er lidt rytme. og når han tager powernappen, sover han ofte først omkring kl 20
Har også lige et spørgsmål ang. mad, han får 3 måltider og spiser godt. Min sundhedsplejerske har sagt at jeg bare skal give ham fulde måltider, og han har ikke maveproblemer. Mit spørgsmål er så, om han kan få andet mad end kartofler og grøntsager til aften?? Hvad med ris eller pasta? Synes han virker som om, at han ikke er helt så interreseret i kartoffelmosen m. grøntsagerne mere.
Jeg har blendet det fra jeg startede med skemad, da han var ca. 4 mdr gammel, og måske jeg skal til at gøre det lidt grovere? Har bare holdt lidt igen med det, da han er meget forkølet og hirseflager vil han heller ikke have, så tænkte at det nok var pga. konsistensen.
Til morgen og middag kan jeg i øjeblikket give ham købe risgrød og majgrød som jeg selv laver. Når jeg selv laver risgrød vil han ikke have det og heller ikke hirseflager og boghvede. Havregrød og øllebrød er det først, når han er præcis 6 mdr.?
Med venlig hilsen
L